МММ Магия слова Блог учителя русского языка и зарубежой литературы Дмитренко Елены Анатольевны: Календарне планування із зарубіжної літератури для 7 класу .post-body:first-letter { float:left; color: #CB941C; line-height:50px; padding-top:1px; padding-right:5px; font-family:Georgia,Arial,times; font-size:70px;

Календарне планування із зарубіжної літератури для 7 класу

Календарне планування
із зарубіжної  літератури для 7 класу
складене відповідно до програми: "Світова література 5-9 кл". Авторський колектив: О.М. Ніколенко (керівник колективу), К.В. Таранік-Ткачук, С.П. Фоміна, О.В. Ревнивцева, Т.П. Сегеда, Н.В. Онищенко. Наказ МОНмолодьспорту від 06.06.2012 р. № 664
                                                 7 клас 2 год. на тиждень (70 год на рік)
І СЕМЕСТР 2015-2016 навчального року

1.

ВСТУП.
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.

2.

Переклад і переспів

3.

БИЛИНИ І БАЛАДИ
 Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський)



4.

Ілля Муромець і Соловей-Розбійник», Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»

5.

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ

6.

 «Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя). Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда

7.

РЗМ №1. Роздум на тему „Робін Гуд - уособлення народної мрії про захисника бідних і
ображених” (усно)

8.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність

9.

Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі

10.

 Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору

11.

РЗМ №2. Складання цитатного плану балади за вибором

12.

 ТКР. «БИЛИНИ І БАЛАДИ»  Літературний диктант

13.

ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».


14.

Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу

15.

РЗМ № 3. Порівняльна характеристика жіночих образів роману
Мудрість та любов жіночого серця. Ровена та Ребека - дві різні долі

16.

Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.

17.

 Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Історичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

18.

Друга світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський («Лист з полону», «Пісня про солдатів  Вестерплятте. А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»),

19.

Б.Окуджава «До побачення, хлопчики…»

20.

Василь Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська балада».  Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії

21.

Позакласне читання. Ю. Друніна «Зінка», »), І. Вайсґлас «Круки»,

22.

ТКР з теми «ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ» Тестування

23.

ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми

24.

Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».  Символічність назви оповідання. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення

25.

Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».  Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

26.

Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу

27.

Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Антитези у творі. Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син).

28.

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея

29.

Контрольний класний твір

30.

Позакласне читання М.Гоголь «Тарас Бульба»

31.

ТКР з теми «ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ» Усне малювання

32.

Підсумковий урок за І семестр






ІІ СЕМЕСТР 2015-2016 навчального року

33.

ДРУЖБА І КОХАННЯ
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року»

34.

Шолом-Алейхем (1859-1916). «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі єврейського народу.

35.

Тема кохання в  повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».

36.

Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.

37.

Олександр Грін (1880-1932).«Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті.

38.

Основний конфлікт твору (Каперна – мрія). Ассоль і Грей

39.

Символіка образу пурпурових вітрил

40.

 Класний твір

41.

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання
Р. Бернс «Любов»

42.

Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»
К.М. Симонов «Жди мене…»

43.

ТКР з теми «ДРУЖБА І КОХАННЯ» Виконання різнорівневих завдань

44.

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів

45.

Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук».  Е.А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»

46.

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери

47.

Артур Конан Дойл (1859-1930) «Пістрява стрічка»


48.

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

49.

Позакласне читання. Детективи  українських письменників

50.

РЗМ № 4. Написання власної детективної історії

51.

ТКР «ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ» Тестування

52.

СВІТОВА НОВЕЛА
О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі

53.

Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього

54.

 Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця»

55.

Герберт Джордж Уеллс .«Чарівна крамниця».  Особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики

56.

Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».

57.

 Рюноске Акутагава .«Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.

58.

ТКР «СВІТОВА НОВЕЛА» Усні відповіді на запитання


59.

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА  Я І СВІТ
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула

60.

Поєднання елементів казки і детективу у творі

61.

Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула «Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.

62.

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.

63.

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування.

64.

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Поєднання уявного і реального світів.

65.

Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором учнів і вчителя).

66.

ТКР «СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА . Я І СВІТ» Виконання різнорівневих завдань

67.

Подорож „У країні літературних термінів"

68.

Позакласне читання №4

69.

Урок – презентація „Література на літо»

70.

Підсумковий урок за ІІ семестр