Календарне планування
із зарубіжної літератури для 7 класу
складене відповідно до
програми: "Світова література 5-9 кл". Авторський колектив: О.М.
Ніколенко (керівник колективу), К.В. Таранік-Ткачук, С.П. Фоміна, О.В.
Ревнивцева, Т.П. Сегеда, Н.В. Онищенко. Наказ МОНмолодьспорту від 06.06.2012 р.
№ 664
7 клас 2 год. на тиждень (70 год
на рік)
1.
|
ВСТУП.
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього
перекладу.
|
||
2.
|
Переклад і переспів
|
||
3.
|
БИЛИНИ І БАЛАДИ
Билина як жанр
давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в
билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський)
|
||
4.
|
Ілля Муромець і Соловей-Розбійник», Реальність
(історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в
билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»
|
||
5.
|
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі.
Король Лір як вічний образ
|
||
6.
|
«Як Робін Гуд
став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором
учителя). Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна
Гуда
|
||
7.
|
РЗМ №1. Роздум на тему „Робін Гуд - уособлення народної мрії
про захисника бідних і
ображених” (усно)
|
||
8.
|
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка».
Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність,
відвага, людська гідність
|
||
9.
|
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження
любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи,
елементи фольклору у творі
|
||
10.
|
Роберт Льюїс
Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади
(батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів,
їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору
|
||
11.
|
РЗМ №2. Складання цитатного плану балади за вибором
|
||
12.
|
ТКР. «БИЛИНИ І
БАЛАДИ» Літературний диктант
|
||
13.
|
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт –
засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
|
||
14.
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Утілення в образі
Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
|
||
15.
|
РЗМ № 3. Порівняльна характеристика
жіночих образів роману
Мудрість та любов жіночого серця. Ровена та Ребека -
дві різні долі
|
||
16.
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Зіткнення добра,
краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де
Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.
|
||
17.
|
Вальтер Скотт
(1771 – 1832). «Айвенго Історичний колорит твору і засоби його створення.
Динаміка сюжету і гумор.
|
||
18.
|
Друга світова війна у європейській поезії (К.І.
Галчинський («Лист з полону», «Пісня про солдатів Вестерплятте. А. Марґул-Шпербер («Про назву
концтабору Бухенвальд»),
|
||
19.
|
Б.Окуджава «До побачення, хлопчики…»
|
||
20.
|
Василь Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська
балада». Особливості сюжету і
композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії
|
||
21.
|
Позакласне читання. Ю. Друніна
«Зінка», »), І. Вайсґлас «Круки»,
|
||
22.
|
ТКР з теми «ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ» Тестування
|
||
23.
|
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми
|
||
24.
|
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Символічність назви оповідання. Образи Бена
і Деві, художні засоби їх створення
|
||
25.
|
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань,
здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
|
||
26.
|
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід».
Протистояння і примирення Сходу й Заходу
|
||
27.
|
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід».
Антитези у творі. Ідеї миру і дружби.
Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син).
|
||
28.
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної
стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні
особливості твору, його провідна ідея
|
||
29.
|
Контрольний класний твір
|
||
30.
|
Позакласне читання М.Гоголь «Тарас
Бульба»
|
||
31.
|
ТКР з теми «ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ» Усне малювання
|
||
32.
|
Підсумковий урок за І семестр
|
||
ІІ СЕМЕСТР 2015-2016
навчального року
33.
|
ДРУЖБА І КОХАННЯ
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня
1825 року»
|
||
34.
|
Шолом-Алейхем (1859-1916). «Пісня над піснями». Віхи
життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі
єврейського народу.
|
||
35.
|
Тема кохання в
повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».
|
||
36.
|
Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви
в повісті. Утвердження етичних цінностей.
|
||
37.
|
Олександр Грін (1880-1932).«Пурпурові вітрила».
Поєднання реального і фантастичного в повісті.
|
||
38.
|
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія). Ассоль і Грей
|
||
39.
|
Символіка образу пурпурових вітрил
|
||
40.
|
Класний твір
|
||
41.
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання
Р. Бернс «Любов»
|
||
42.
|
Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»
К.М. Симонов «Жди мене…»
|
||
43.
|
ТКР з теми «ДРУЖБА І КОХАННЯ» Виконання різнорівневих
завдань
|
||
44.
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру.
Жанрове розмаїття детективів
|
||
45.
|
Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Е.А. По – засновник жанру детективу у
світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»
|
||
46.
|
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у
розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення
емоційної напруги, таємничої атмосфери
|
||
47.
|
Артур Конан Дойл (1859-1930) «Пістрява стрічка»
|
||
48.
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання
сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
|
||
49.
|
Позакласне читання. Детективи українських письменників
|
||
50.
|
РЗМ № 4. Написання власної детективної історії
|
||
51.
|
ТКР «ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ» Тестування
|
||
52.
|
СВІТОВА НОВЕЛА
О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі
«Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі
|
||
53.
|
Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна
на самопожертву заради ближнього
|
||
54.
|
Видатний
англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі
«Чарівна крамниця»
|
||
55.
|
Герберт Джордж Уеллс .«Чарівна крамниця». Особливості дитячого світу в оповіданні.
Роль елементів фантастики
|
||
56.
|
Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї
про моральну справедливість у новелі
«Павутинка».
|
||
57.
|
Рюноске
Акутагава .«Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.
|
||
58.
|
ТКР «СВІТОВА НОВЕЛА» Усні відповіді на запитання
|
||
59.
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
Я І СВІТ
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула
|
||
60.
|
Поєднання елементів казки і детективу у творі
|
||
61.
|
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула
«Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому
чаклунства у творі.
|
||
62.
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема
«оживлення» книги у творі.
|
||
63.
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Образ
Меґі – дівчинки, котра любить читати.
Її пригоди й духовне випробування.
|
||
64.
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце».
Поєднання уявного і реального світів.
|
||
65.
|
Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором учнів і
вчителя).
|
||
66.
|
ТКР «СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА . Я І СВІТ» Виконання
різнорівневих завдань
|
||
67.
|
Подорож „У країні літературних термінів"
|
||
68.
|
Позакласне читання №4
|
||
69.
|
Урок – презентація „Література на літо»
|
||
70.
|
Підсумковий урок за ІІ семестр
|