МММ Магия слова Блог учителя русского языка и зарубежой литературы Дмитренко Елены Анатольевны: Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 6 класі на 2015 / 2016 н. р. .post-body:first-letter { float:left; color: #CB941C; line-height:50px; padding-top:1px; padding-right:5px; font-family:Georgia,Arial,times; font-size:70px;

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 6 класі на 2015 / 2016 н. р.

6 кл.
Складено до підручників: Волощук Є.В. Світова література: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Є.В. Волощук. – К. : Генеза, 2014. – 256 с.  та  Ніколенко О. М., Конєва Т. М., Орлова О. В. та ін. Світова література : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. — К.: Грамота, 2014. — 256 с., згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (2012 р. зі змінами 2015 відповідно до наказу № 100 Міністерства освіти і науки України  від 6.02.2015 р.): Зарубіжна література. 5–9 класи (2012 р. зі змінами 2015 р.). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Вид. дім «Освіта», 2013. 



з / п


Розділ,  тема  уроку


К-сть  годин

 

Дата

проведення



Примітки

1.       Вступ   (2 год.)


1, 2.









Література як вид мистецтва. Художній образ.
ТЛ. Художній образ, початкові поняття про традиційний  образ, вічний образ. 
ЛК. Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві.
УС. Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору. ЕК. Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва.

2











2.  Міфи народів світу  (7 год.)


3.



4.



5.



6.



7.



8.


9.


10.








11.

Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.).
ТЛ. Міф, мотив.

Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі.

Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.
ТЛ. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).

Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона».
Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар».

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.

Розвиток мовлення (усно). Улюблені міфи та міфологічні герої.
ЛК. Втілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).
УС. Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили).
ЕК. Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка.

Розвиток мовлення (письмово). Навчальний твір «Мій улюблений міфологічний герой».


1



1



1



1



1



1


1


1








1
















(1-2 міфи)







(2-3 за вибором учителя)

(1-2 за вибором учителя)



3.         Мудрість байки  (3 год. + 1 год. резерв)

12.



13.









14.







15.

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
ТЛ. Байка.

Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
ТЛ. Езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
УС. Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках.

Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет»,  «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках         І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів.
ЛК. Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І.А. Крилова у мистецтві.
ЕК. Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках І.А. Крилова. 

Контрольна робота за розділами «Вступ», «Міфи народів світу», «Мудрість байки».



1



1









1







1






(2-3 за вибором учителя)








(1-2 за вибором учителя)

Пригоди і фантастика  (16 год.)


16, 17.




18.






19.


20.

Позакласне читання. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою. Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості.
ТЛ. Поглиблення поняття про роман.

Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна.
ТЛ. Поглиблення поняття про пригодницький роман. Компо-
зиція.
УС. Висловлювання українських митців про творчість Жуля Верна.

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.

Дік Сенд і його друзі.


2





1






1


1



21.

22.



23.

24.





25.


26.


27.






28.


29.






30.

31.

32.




33.

34.

Дік Сенд і Негоро.

Проблема рабства в романі.
ЛК. Втілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві. 

Описи природи.

Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.
ТЛ. Поняття про повість.
УС. Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ч. Діккенса.

Сюжет і композиція повісті.
ТЛ. Композиція.

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).
ЛК. Втілення сюжету і мотивів повісті Ч. Діккенса у мистецтві. 
ЕК. Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи)  у творі Ч. Діккенса.

Контрольний твір  «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»).

Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.
УС. М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні  (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість   М. В. Гоголя.
ТЛ. Поглиблення понять про повість. Композиція.

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

Роль фантастики в повісті.

Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). 
ЕК. Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи)  у творі  М.В. Гоголя.

Контрольна робота за розділом «Пригоди і фантастика».

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за І семестр.


1

1



1

1





1


1


1






1


1






1

1

1



1


1






ІІ семестр 2015 / 2016 н. р.



з / п


Розділ,  тема  уроку


К-сть  годин

 

Дата

проведення



Примітки

  1. Людські стосунки   (12 год. + 1 год. резерв)


35, 36.




37.


38.






39.


40.

41.

42.





43.



44.

45.


46.

47.








48.


Антон Павлович Чехов (1860 — 1904).
«Хамелеон», «Товстий і тонкий».  Викриття пристосуван-ства, підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету.
УС. А. П. Чехов і Україна. Літературний музей Чехова в Ялті.

Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
ТЛ. Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.

Розвиток мовлення (усно). Майстерність письменника у змалюванні персонажів.
ЕК. Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.

Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.

Характеристика героїв твору.

Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі.
УС. В. Г. Короленко і Україна. Музей В. Г. Короленка (Полтава) в Україні.

Тема мистецтва в повісті.
ЛК. Роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і світу загалом.

Петро Попельський і Евеліна.

Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.

Українська природа, народні образи й традиції в повісті.

Контрольний твір.  Теми:
·         «Справжні цінності в житті людини»  (за повістю В. Короленка «Сліпий музикант»)».
·         «Сила справжнього кохання в повісті «Сліпий музикант» В. Короленка».
·         «Виклик долі й шлях до щастя Петра Попельського».
·         «Роль близьких людей у долі Петра Попельського».

Контрольна робота за розділом «Людські стосунки».

2





1


1






1


1

1

1





1



1

1


1

1








1











































Або за іншим вивченим твором




6.  Поетичне бачення світу  (6 год.)


49, 50.







51.






52.






53.




54.


55.





Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці    М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
ТЛ. Хайку.
ЛК. Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській культурі.
УС. Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо.

Роберт Бернс (1759 — 1796).  «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
ТЛ. Ліричний герой.
ЕК. Елементи фольклору у творі Р. Бернса.

Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату»       (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.).
ТЛ. Поема.
ЕК. Елементи фольклору у творі Г. Лонгфелло.

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.
УС. Видатні українські перекладачі поеми «Пісня про Гайавату».

Виразне читання. Конкурс на кращого читця. Читання віршів напамять.

Позакласне читання. Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.
УС. Видатні українські перекладачі творів Джанні Родарі.



2








1





1







1




1


1



Вивчити
напамять
3 — 4 хайку (за вибором учня)





Вивчити вірш напам’ять




Вивчити уривок з «Пісні…» (за вибором учителя)






Тематичну за цей розділ можна виставити на підставі поточних оцінок та оці-нок за читання віршів напамять, ПЧ…

Можна провести й контрольну роботу замість уроку №54 після уроку ПЧ  (за бажанням учителя)


  1. Образ майбутнього в літературі  (4 год.)

56.



57.

Рей Дуглас Бредбері (1920 — 2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».
ТЛ. Поглиблення поняття про фантастику.

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.
ТЛ. Конфлікт (Том і натовп).
ЛК. Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).


1



1





58.





59.




60.



Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму.
ЛК. Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).

Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.
ТЛ. Конфлікт (Кліві і неземна цивілізація).
ЕК. Том і Кліві: схожість і відмінності.

Розвиток мовлення (письмово). Стислий переказ одного з творів («Усмішка» або «Запах думок»).

1





1




1














За вибором учня

Сучасна література.  Зростання і взаємини зі світом  (4 год. + 4 год. резерв)


61.






62, 63.

64.



65.



66.


67.


68.


69,
70.


Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо».
Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен.
ТЛ. Поглиблення поняття про повість (психологічна повість, повість-казка).

«Міо, мій Міо» (робота з текстом). Образи головних героїв.


Перемога добра над злом.
ЕК. Порівняння образів дітей у творах українських і зарубіжних авторів.

Позакласне читання. Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі.

Контрольна робота за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література».

Підсумки.  Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 7-й клас.


 + 2 год. резерв

1






2


1



1



1


1


1



2



Теорія літератури (ТЛ).
Література і культура (ЛК).
Україна і світ (УС).
Елементи компаративістики (ЕК).
РМ — 4 год. (2 усно + 2 письм.)
КР — 6 год. (2  — контр. твір, 4 — тест)
ПЧ — 4 год.         Резервний час — 6 г