Календарно-тематичне
планування
уроків
зарубіжної літератури
в 5 класі
ІІ
семестр
№
з / п
|
Розділ, тема
уроку
|
К-сть годин
|
Дата
проведення
|
Примітки
|
|
4. CВІТ ДИТИНСТВА (10 год. + 2 год. резерв)
|
|||||
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди
Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).
ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість.
УС. Українські перекладачі творів Марка Твена.
Світ дорослих і світ дітей у повісті.
Том Сойєр. ТЛ. Портрет.
Гекльберрі Фінн.
РМ (письмово). Порівняльна характеристика Тома та
Гека за поданим планом. ЕК. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.
Ставлення автора до своїх героїв.
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)
ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно,
живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених
книг серед дітей різних країн.
Елеанор Портер (1868-1920).
«Полліанна».
ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет.
ЛК. Втілення сюжетів творів Е. Портер у кіно, живописі, гра-фіці та інших видах
мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн.
УС. Українські перекладачі творів Елеанор Портер.
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
Полліанна та її друзі. ТЛ. Портрет.
Художні засоби розкриття образу Полліанни.
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
РМ (усно). Порівняльна характеристика образів Тома
Сойєра і Полліанни (на рівні рис характеру).
ЕК. Том Сойєр і Поліанна.
ПЧ. Астрід Ліндґрен. «Пеппі
Довгапанчоха».
ЛК. Фільми за твором «Пеппі Довгапанчоха».
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|
|
|
49.
|
Контрольна робота за розділом «Світ дитинства» (тести, відповіді на
запитання)
|
1
|
|
|
|
5. Сила творчої уяви (8 год. + 1 год. резерв.)
|
|||||
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні
Див». Творча історія книги.
ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення
понять про казку (літературну), повість.
ЛК. Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла
«Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика
та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).
УС. Переклади й видання книг Л. Керролла.
ЕК.
Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).
Зв’язок книги «Аліса
в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської»
доби.
ЕК. Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу
повісті-казки Керролла «Аліса в Країні Див». Елементи казки у творі.
Світ уяви Аліси та
її захопливі пригоди.
Образ Аліси. ТЛ.
Портрет.
Персонажі, які
оточують героїню.
Особливості
художньої мови твору.
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в
червоній палітурці». Чарівний світ
літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних
книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).
ТЛ. Поглиблення поняття про вірш.
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль
літературних і музичних асоціацій у творі.
Контрольна робота за розділом «Сила творчої уяви» (твір).
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|
|
|
6. Сучасна література. У колі
добрих героїв (8 год. + 1
год. резерв.)
|
|||||
59.
|
Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна
фабрика».
ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.
ЛК. Твори сучасного мистецтва (література, кіно,
театр та ін.) для дітей і про дітей.
|
1
|
|
|
|
60, 61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній
фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору.
Характеристика образу містера
Вонки.
Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору.
Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета.
Туве Янсон (1914-2001).
«Капелюх чарівника».
Чарівність художнього світу твору.
Персонажі повісті, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних
цінностей.
ЕК. Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін.
ПЧ. К. Буличов. Цикл «Аліса» (1-2
твори за вибором).
УС. Сучасні дитячі літературно-художні видання
(журнали, газети тощо).
Контрольна робота за розділом «Сучасна література. У колі добрих героїв»
(тести, відповіді на запитання).
Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу.
|
2
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|
|