МММ Магия слова Блог учителя русского языка и зарубежой литературы Дмитренко Елены Анатольевны: Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 7 клас 2015 / 2016 н. р. .post-body:first-letter { float:left; color: #CB941C; line-height:50px; padding-top:1px; padding-right:5px; font-family:Georgia,Arial,times; font-size:70px;

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 7 клас 2015 / 2016 н. р.

Календарно-тематичне  планування  уроків  зарубіжної  літератури
ІІ семестр 7 клас  2015 / 2016 н. р.


з / п


Розділ,  тема  уроку

К-сть  годин

Дата
проведення



Примітки



  1. Дружба і кохання   (9 год.)


35.



36.


37.


38.





39.


40.

41.


42.


43.




Олександр Сергійович Пушкін (17991837). «19 жовтня 1825 року».
Дитинство і юність О. С. Пушкіна.

Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року».

Авторські спогади й роздуми у творі.
ТЛ. Поглиблення понять про вірш, образ автора. 

Олександр Грін (18801932). «Пурпурові вітрила».
Поєднання реального і фантастичного в повісті. Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).
ТЛ. Поглиблення понять про повість.
УС. Літературні музеї Олександра Гріна.

Ассоль і Грей.
ЕК. Зіставлення літературних образів із кінообразами.

Символіка образу пурпурових вітрил.

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс. «Любов». Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…».

К. М. Симонов. «Жди мене…» (та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності

Контрольна робота за розділами «Духовні випробування людей» та «Дружба і кохання» (комбінована контрольна робота).

1



1


1


1





1


1

1


1


1

























Один з трьох цих віршів вивчити напамять.





6.  Літературний детектив  (5 год. + 1 год. резерв)


44.


45.






46.

47.





48.








49.




50.


Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). 

Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. 

Артур Конан Дойл (18591930). Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка»).
А. Конан Дойл – відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній при-йом створення атмосфери таємничості. 
ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. 

Розвиток мовлення (усно). (ЛК) Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла (1-2 за вибором). Втілення героїв детективів засобами кіномистецтва. Порівняння літературних детективів з екранізаціями (ЕК).

Контрольна робота за розділом «Літературний детектив»:
твір «Мій улюблений детективний герой».



2


1






1

1





1








1




1



































  1. Світова новела  (6 год. + 2 год. резерв)

51.




52.



53.




54.



55.




56.

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
О. Генрі (18621910). «Дари волхвів», «Останній листок».  О. Генрі – майстер новели.
ТЛ. Новела та її різновиди.

Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.
ЛК. Біблія («Поклоніння волхвів»).

Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).

Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого Бермана?» (за новелою О. Генрі «Останній листок».

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. 
ТЛ. Поглиблення понять про оповідача і розповідача.
ЕК.  Порівняння образів героїв новели.

Герберт Джордж Уеллс (18661946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

1




1



1




1



1




1







57.


58.




59.



ТЛ. Поглиблення поняття про точку зору.

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. 

Рюноске Акутаґава (18921927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.

Художні образи новели (Будда, Кандата).
ЛК. Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань  японців. 




1


1




1















  1. Сучасна література.  Я  І  СВІТ (6 год. + 1 год. резерв)


60.


61, 62.


63.


64, 65.






66.



67,
68.

69.


70.


Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

Позакласне читання. Луїс Сашар. «Ями». Захоплюючий роман про підлітка Стенлі Ілнетса. Кохання, зрада, страх, надія — те, що єднає долі різних поколінь.
ЛК. Коло читання сучасних підлітків.
ЕК. Зіставлення художнього твору з екранізацією («Клад». Фільм 2003 р. режисера Ендрю Девіса, знятий за романом «Ями» Л. Сашара).

Контрольна робота за розділами «Світова новела» та «Сучасна література». Різнорівневі завдання, розгорнуті відповіді на запитання…

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу (1 година — за І семестр)

Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 8-й клас.

Резервний час.

1


2



1


2







1



2


1


1