МММ Магия слова Блог учителя русского языка и зарубежой литературы Дмитренко Елены Анатольевны: Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 6клас ІІ семестр 2015 / 2016 н. р. .post-body:first-letter { float:left; color: #CB941C; line-height:50px; padding-top:1px; padding-right:5px; font-family:Georgia,Arial,times; font-size:70px;

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 6клас ІІ семестр 2015 / 2016 н. р.

Календарно-тематичне  планування  уроків  зарубіжної  літератури
6клас
ІІ семестр 2015 / 2016 н. р.




з / п


Розділ,  тема  уроку

К-сть  годин

Дата
проведення



Примітки

  1. Людські стосунки   (12 год. + 1 год. резерв)


35. 36.






37.



38.






39.



40.

41.


42.





 43.



44.

45.


46.


47.










48.


Антон Павлович Чехов (1860 — 1904).
«Хамелеон», «Товстий і тонкий».  Викриття пристосуван-ства, підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету.
УС. А. П. Чехов і Україна. Літературний музей Чехова в Ялті.

Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
ТЛ. Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.

Розвиток мовлення (усно). Майстерність письменника у змалюванні персонажів.
ЕК. Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.

Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.

Характеристика героїв твору.

Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі.
УС. В. Г. Короленко і Україна. Музей В. Г. Короленка (Полтава) в Україні.

Тема мистецтва в повісті.
ЛК. Роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і світу загалом.

Петро Попельський і Евеліна.

Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.

Українська природа, народні образи й традиції в повісті.

Контрольний твір.  Теми:
·         «Справжні цінності в житті людини»  (за повістю В. Короленка «Сліпий музикант»)».
·         «Сила справжнього кохання в повісті «Сліпий музикант» В. Короленка».
·         «Виклик долі й шлях до щастя Петра Попельського».
·         «Роль близьких людей у долі Петра Попельського».

Контрольна робота за розділом «Людські стосунки».

2





1


1






1


1

1

1





1



1

1


1

1








1


















































Або за іншим вивченим твором




6.  Поетичне бачення світу  (6 год.)


49, 50.









51.







52.







53.




54.


55.





Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці    М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
ТЛ. Хайку.
ЛК. Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській культурі.
УС. Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо.

Роберт Бернс (1759 — 1796).  «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
ТЛ. Ліричний герой.
ЕК. Елементи фольклору у творі Р. Бернса.

Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату»       (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.).
ТЛ. Поема.
ЕК. Елементи фольклору у творі Г. Лонгфелло.

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.
УС. Видатні українські перекладачі поеми «Пісня про Гайавату».

Виразне читання. Конкурс на кращого читця. Читання віршів напамять.

Позакласне читання. Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.
УС. Видатні українські перекладачі творів Джанні Родарі.



2








1





1







1




1


1



Вивчити
напамять
3 — 4 хайку (за вибором учня)







Вивчити вірш напам’ять






Вивчити уривок з «Пісні…» (за вибором учителя)








  1. Образ майбутнього в літературі  (4 год.)

56.




57.

Рей Дуглас Бредбері (1920 — 2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».
ТЛ. Поглиблення поняття про фантастику.

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.
ТЛ. Конфлікт (Том і натовп).
ЛК. Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).


1



1





58.






59.




60.



Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму.
ЛК. Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).

Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.
ТЛ. Конфлікт (Кліві і неземна цивілізація).
ЕК. Том і Кліві: схожість і відмінності.

Розвиток мовлення (письмово). Стислий переказ одного з творів («Усмішка» або «Запах думок»).

1





1




1















За вибором учня

Сучасна література.  Зростання і взаємини зі світом  (4 год. + 4 год. резерв)


61.







62, 63.


64.



65.




66.



67.


68.


69,
70.


Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо».
Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен.
ТЛ. Поглиблення поняття про повість (психологічна повість, повість-казка).

«Міо, мій Міо» (робота з текстом). Образи головних героїв.


Перемога добра над злом.
ЕК. Порівняння образів дітей у творах українських і зарубіжних авторів.

Позакласне читання. Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі.

Контрольна робота за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література».

Підсумки.  Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 7-й клас.


 + 2 год. резерв

1






2


1



1



1


1


1



2